Rozwiązania dla biznesu, które pomagają zaoszczędzić

Rozwiązania dla biznesu, które pomagają zaoszczędzić

Prowadzenie własnej działalności wymaga znajomości branży, bycia elastycznym i reagowania na sytuację firmy, w tym także tę finansową. Istnieje wiele rozwiązań, które pozwalają zaoszczędzić przedsiębiorcy. Dzięki nim można zracjonalizować wydatki i inwestować w dalszy rozwój firmy. Warto poznać proste i sprawdzone sposoby.

Outsourcing

Outsourcing polega na zlecaniu innym firmom wykonania poszczególnych usług. Dzięki temu nie tylko odchodzi problem z dużą ilością obowiązków, ale także przedsiębiorca może zyskać nieco czasu na inne, równie ważne sprawy. Takimi usługami najczęściej są księgowość, marketing, zarządzanie kadrami czy rekrutacja nowych pracowników. Często obejmuje również sprzątanie biura czy serwisowanie urządzeń i sprzętów. Zlecenie wykonania poszczególnych działań zewnętrznym firmom umożliwia rezygnację z tworzenia kolejnego stanowiska w firmie dla nowych pracowników, a co za tym idzie - zaoszczędzenie pieniędzy.

Zamiast biura praca zdalna

Jednym z rozwiązań jest zamiana lokalu stacjonarnego na biuro wirtualne. Na czym to polega? Cała firma przechodzi na pracę zdalną. Dzięki temu możesz zrezygnować z wynajmu, który generuje sporo kosztów. Wirtualne biuro zajmie się sprawami administracyjnymi – pracownicy będą odbierać pocztę, a następnie przeskanują ją i wyślą na Twojego maila, co znacząco ułatwia gromadzenie i przechowywanie dokumentów. Udostępnia ono również adres, pod którym możesz zarejestrować działalność i wykorzystać go podczas promocji czy tworzenia profilu w social mediach. W zależności od wybranego pakietu ceny to jedynie kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Wynajem pomieszczeń biurowych może uszczuplić portfel nawet o kilkanaście tysięcy. Takie rozwiązanie pozwala sporo zaoszczędzić zarówno początkującemu, jak i doświadczonemu przedsiębiorcy.

Innym sposobem na zaoszczędzenie jest wynajem przestrzeni coworkingowej. Sprawdzi się to w przypadku, kiedy przejście na pracę zdalną staje się niemożliwe. Koszty nie są duże, co również pozwala zaoszczędzić. Każdy z pracowników otrzymuje miejsce do pracy, dostęp do Internetu, a także kącik socjalny.

Kupuj z głową

Wielu przedsiębiorców zostawia duże sumy w sklepach z zaopatrzeniem. Warto zmienić częste wizyty w pobliskim sklepie na jednorazowe zamówienie w hurtowni. Istnieje wiele platform zakupowych, które umożliwiają zakup komponentów, akcesoriów biurowych czy materiałów papierniczych w atrakcyjnych cenach. Zatowarowanie możesz powierzyć jednej osobie, która będzie je robić cyklicznie lub samodzielnie dokonywać zakupu stacjonarnie. Takie rozwiązanie, choć wydaje się być banalne, pozwala w skali roku zaoszczędzić setki złotych, co dla początkujących przedsiębiorców jest ważne.

Na początku prowadzenia działalności przedsiębiorca może również liczyć na ulgi i dotacje. Warto więc zgłębić temat i poszukać dostępnych opcji dla Twojego biznesu. Warto również skontaktować się z księgowością i dowiedzieć się, jakie koszty można pisać do Księgi Przychodów i Rozchodów, tym samym obniżając podatek. Warto dokładnie sprawdzić, na co firma wydaje najwięcej pieniędzy i zastanowić się, jak zracjonalizować koszty.

Zapraszamy do innych lokalizacji naszych biur w Warszawie:

Biuro Wirtualne Lindleya 16
Biuro na ulicy Lindleya
02-013 Warszawa
ul. Lindleya 16
Biuro Wirtualne Aleje Jerozolimskie 89
Biuro na Al. Jerozolimskich
02-001 Warszawa
Aleje Jerozolimskie 89/43